Garancia, Elállás, ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek(a továbbiakban: ÁSZF) a Dairy-Dáv Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.dairy.hu weboldalon (továbbiakban: Webshop) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.dairy.hu weboldalon keresztül történik.
I./
Bevezető rendelkezések
1./ A honlap, egyben a Webshop üzemeltetője a Dairy-Dáv Kft, amelynek adatai a következők:
cégnév: Dairy-Dáv Kft.
székhely és telephely : 4002 Debrecen, Kádár dűlő 28/B (székhely és telephely megegyezik)
telefon: +36/52/310-936
fax: +36/342.917
e-mail: ddraktar@gmail.com
adószám: 10677618-2-09
cégjegyzék szám: 09-09-001393 (vezetve a Debreceni Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában)
2./ Az internetes tárhelyetbiztosító szolgáltató adatai:
cégnév: WEB-Server Kft.
székhely: 4025Debrecen, Pásti u. 2. I/5.
levelezési cím: 4001 Debrecen, Pf. 526.
adószám: 13498454-2-09
cégjegyzékszám: 09-09-011599
e-mail cím: WEB-SERVER.hu Adminisztrátor
dnsadmin@web-server.hu
tel: +36 52 541-346
fax: +36 52 998-452
technikai kapcsolattartó: WEB-SERVER.huHostmaster
3./ A Webshop tekintetében Ügyfél lehet:
- a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró természetes személy;
- cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény.
Jelen ÁSZF hatálya kizárólag a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak nem minősülő személyekre terjed ki. A Webshopban kizárólag a Ptk. szerint fogyasztónak nem minősülő természetes és jogi személyek vásárolhatnak.
Az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el, azaz a Ptk. szerint fogyasztónak minősül, kizárólag a Szolgáltató fizikai üzletében vásárolhat. A fogyasztói szerződésekre jelen ÁSZF hatálya nem terjed ki.
4./ A Webshopon keresztül kötött szerződésa Felek között magyar nyelven jön létre, írásba nem foglalt szerződésnek minősül, de a megrendelés sorszáma alapján mindaz Ügyfél, mind a Szolgáltató számára bármikor visszakereshető. Az adatokat a Szolgáltató egy évig tárolja.
5./ A Webshop szabadon látogatható, szolgáltatásait minden Ügyfél jogosult igénybe venni, aki magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Az ÁSZF a weboldalon található ikonra kattintva kinyomtatható.
II./
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
1./ A www.dairy.hu Webshopban eladásra kínált termékek képezik a Szolgáltató és az Ügyfél közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termék leírásában találja meg részletesen. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságairól és jellemzőiről rendelés előtt az Ügyfél tájékozódhat a Webshopban megadott információk alapján.A Szolgáltató törekszik arra, hogy mindig pontos információkkal szolgáljon ügyfelei felé, ennek ellenére előfordulhat, hogy egyes áruk nem a legújabb specifikációjukkal szerepelnek. Ebben az esetben a megrendelt termék egyes tulajdonságaiban eltérhet a honlapon szereplőtől.
2./ A termékek rendeléshez szükséges adatai a termékleírásokban kerülnek rögzítésre. Amennyiben az ügyfélnek további információkra van szüksége, kérheti a www.dairy.hu honlapon lévő elérhetőségeken szakemberek segítségét. Adott termékek használata veszélyekkel járhat, a termékleírások ebben a tekintetben is segítséget nyújtanak.
3./ A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, a megrendelt termék külső megjelenése esetenként azoktól eltérhet.
4./ A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár.
5./ Az Ügyfél az általa megrendelt termékeket személyesen a Szolgáltató székhelyén veheti át. Az Ügyfél a webáruház megfelelő menüpontján megrendelheti a kiszállítást a honlapon szereplő határidővel és pénzügyi feltételekkel.
III./
A szerződéskötés, rendelési folyamat
1./ A Megrendelő megrendelése elküldésével a Szolgáltató Ügyfelévé válik. A megrendelés a Szolgáltató ügyfélszolgálata írásbeli(e-mail) visszaigazolása alapján alakul át adásvételi szerződéssé. A visszaigazolás 48 órán belül megérkezik az Ügyfélhez, ennek hiányában rendelés megismétlése szükséges.
2./ A Webshop-ban a rendelési folyamat első lépése egy regisztráció az Ügyfél azonosító adatainak rögzítésével, melyhez az Ügyfél élő telefonszámot és e-mail címet köteles megadni.
3./ Az Ügyfél a regisztrációt követően a kiválasztott terméket a „Kosár” ikonnal a kosárba teszi, mely a jobb oldalon mutatni fogja a megrendelt termékek mennyiségét, árát.
4./ Amennyiben az Ügyfél mindent kiválasztott, a Kosárban a „Megrendelés”-re kell kattintani.
5./ Elsőként lehetőség nyílik a szállítási és számlázási adatok módosítására.
6./ Ekkor megjelenik a „Kosárell enőrzése”, itt változtathat a mennyiségeken, ilyenkor automatikusan újraszámolja a rendszer a mennyiségeket és az árakat.
7./ Ezután kiválaszthatja az Átvétel módját, hogy személyesen a Szolgáltató székhelyén vagy székhelyre szállítással szeretné-e megkapni a terméket.
8./ Ezt követően választhatja ki a fizetés módját, amely lehet
- a Szolgáltató székhelyén átvételkor készpénzben történő fizetés a jogszabály keretei és korlátai figyelembevételével,
- előreutalás és/vagy a Szolgáltató bankszámlájára való befizetés,
-
A termék átadására az Ügyfél részére kizárólag a teljes vételár és a költségek kifizetését követően kerülhet sor.
9./ Ezt követően az ún. egyéb szolgáltatások iránti igény jelölhető meg (garanciális levásárlás, beszerelés), illetőleg itt fűzhetők megjegyzések a vásárláshoz (például a házhozszállítás időpontjának egyeztetése stb.).
10./ A „Fizetendő összesen” a termékek, szolgáltatások és az esetleges kiszállítás végleges ára.
11./ Az adatbeviteli hibák javításáraa „Vásárlás” gomb megnyomása előtt van lehetősége. Az Ügyfél ellenőrizze megadott számlázási adatait, a megrendelt termékek mennyiségét, árát, típusát. Felhívjuk figyelmét, hogy a „Vásárlás” gomb megnyomását követően nem tudjuk módosítani a számlázási adatokat(pl. számlázási cím, adószám stb)!
12./ Amennyiben az Ügyfél mindent rendben talál, akkor az ÁSZF elfogadását követően a „Vásárlás” gombra történő kattintásával véglegesíti megrendelését.
13./ A megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezéséről – amennyiben a termék raktáron van - a rendszer egy automatikus visszaigazoló e-mailt küld. A visszaigazolásban szerepel a megrendelés sorszáma (erre lehet később hivatkozni), a termékek, szolgáltatásokés az esetleges kiszállítás végleges ára, a szállítási feltételek, a fizetésifeltételek és a kiszállítás várható időpontja. A visszaigazolás szerződésnek tekintendő.
IV./
A szállítás és a fizetés feltételei
1./A www.dairy.hu Webshop Debrecen közigazgatási határain belül munkaidőben ingyenesen kiszállítja a termékeket 4.000Ft-ot meghaladó értékű rendelés esetén. Az ajánlat nem vonatkozik Debrecen külterületeire (pl.:Debrecen-Józsára, stb.).
2./ Debrecen közigazgatási határain kívülre, de Magyarország területére a Express One futárszolgálat szállítja ki a megrendeléseket a következő díjakkal előreutalás esetén:
1 kg-ig 2000 Ft + ÁFA
3 kg-ig 2100 Ft + ÁFA
5 kg-ig 2200 Ft + ÁFA
10 kg-ig 2500 Ft + ÁFA
15 kg-ig 2700 Ft + ÁFA
20 kg-ig 3100 Ft + ÁFA
25 kg-ig 3600 Ft + ÁFA
30 kg-ig 4000 Ft + ÁFA
40 kg-ig 5200 Ft + ÁFA
50 kg-ig 6000 Ft + ÁFA
Csomag maximum mérete: 3m körfogat (=1xH + 2xSz + 2xM)
Kézbesítés idő: feladástól számított 1-2 munkanap.
3./ Ha futárszolgálattal történik a megrendelt termékek kiszállítása, a termékek vételárán és a fuvardíjon túl 200 Ft + ÁFA csomagolási díj is felszámolásra és kiszámlázásra kerül.
4./ Ha utánvéttel történik a megrendelt termékek kifizetése, a termékek vételárán a fuvardíjon és a csomagolási költségen túl 350 Ft + ÁFA utánvételi díj is felszámolásra és kiszámlázásra kerül.
5./ Átutalással (előreutalással és/vagy bankszámlára) történő fizetés esetén kedvezményezettként a Dairy-Dáv Kft.-t kell feltüntetni,a közlemény rovatban pedig a megrendelés számát.
6./ A Dairy-Dáv Kft. az átutalással történő teljesítést (előreutalást) a pénzforgalmi számláján történő jóváírást követően e-mailben visszaigazolja. Amennyiben a bankszámlán történő jóváírás munkanapon 11:00-ig megtörténik, a megrendelt termék a jóváírás napján kézbesítésre kerül. Ha a jóváírás 11:00 után történik meg, a megrendelt termék feladására a következő munkanapon kerül sor. Amennyiben a megrendelt termék a megrendelés időpontjában nem található a Webshop raktárkészletében, a Szolgáltató felajánl egy teljesítési határidőt e-mailban az Ügyfél számára. Amennyiben az Ügyfél eztelfogadja, akkor a felek között létrejön a szerződés. Ha a megrendelt áru nem található a Webshop raktárkészletében, a szállítási határidő lényegesen hosszabb, 2-3 hét is lehet.
7./ A munkanapokon 11:00-ig leadott rendelések eseténa megrendelt termék – utánvéttel történő fizetés esetén – a megrendelés napján feladásrakerül, ha a megrendelt termék raktáron van. Amennyiben a megrendelt termék a megrendelés időpontjában nem található a Webshop raktárkészletében, a Szolgáltató felajánl egy teljesítési határidőt e-mailban az Ügyfél számára. Amennyiben az Ügyfélezt elfogadja, akkor a felek között létrejön a szerződés. Ha a megrendelt áru nem található a Webshop raktárkészletében, a szállítási határidő lényegesen hosszabb, 2-3 hét is lehet.
8./ A szabad- vagy munkaszüneti napokon, illetve munkanapokon 11:00 perc után leadott megrendelés esetén a megrendelt és utánvéttel fizetett termékek a következő munkanapon kerülnek feladásra, amennyiben a megrendelt termékek megtalálhatók a Webshop raktárkészletében
V./
Elállás, szavatosság, jótállás, jogérvényesítés
1./ Elállás a megrendeléstől
A Webshop-ban kizárólag a Ptk.szerint fogyasztónak nem minősülő személyek (Ügyfelek) vásárolhatnak, ígyaz Ügyfeleket elállási jog nem illeti meg.
2./ A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató szerint:
2.1./ Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet az Ügyfél kellékszavatosságijogával?
Az Ügyfél a Dairy-Dáv Kft. hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg az Ügyfelet kellékszavatossági igénye alapján?
Az Ügyfél – választása szerint–azalábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítéselehetetlen, vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagya hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti az Ügyfél kellékszavatosságiigényét?
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Az Ügyfél szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatásta Dairy-Dáv Kft. Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónapeltelte után az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is meg volt.
2.2/ Termékszavatosság
A Webshopban kizárólag a Ptk.szerint fogyasztónak nem minősülő személyek (Ügyfelek) vásárolhatnak, ígyaz Ügyfeleket termékszavatosság nem illeti meg.
2.3./ Jótállás
A Webshopban kizárólag a Ptk.szerint fogyasztónak nem minősülő személyek (Ügyfelek) vásárolhatnak,ezért az Ügyfelek nem jogosultak ún. kötelező jótállás alapján igényt érvényesíteni a Dairy-Dáv Kft. által üzemeltetett Webshop-ban vásárolt termékek vonatkozásában.
A Dairy-Dáv Kft. jótállást vállala Webshop-on keresztül értékesített 30.000,- Ft értékhatár feletti késztermékekrea termék átvételétől számított 365 napos jótállási határidőn belül. A Dairy-DávKft. által vállalt jótállás nem terjed ki az általa értékesített alkatrészekre.
A Dairy-Dáv Kft. a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
3./ Jogérvényesítés
3.1./ Kérjük kedves Ügyfeleinket,hogy amennyiben a megrendelt termék megérkezik, az átvétel igazolása előtt ellenőrizzék, hogy a terméket hiánytalanul és hibátlanul (külsérelmi nyom nélkül) megkapta–e.
3.2./ A szavatossági igényeket avásárlást igazoló bizonylattal lehet érvényesíteni. A Dairy-Dáv Kft. jegyzőkönyvet vesz fel a minőségi kifogásról. A Dairy-Dáv Kft. törekszik arra, hogy a minőségi hibás termék kijavítását vagy kicserélését 15 napon belül elvégezze.
3.3./ A jótállási igényeket jótállási jeggyel, vagy a vásárlást igazoló bizonylattal lehet érvényesíteni.
3.4./ A minőségi kifogások a Szolgáltató ügyfélszolgálata ddraktar@gmail.com e-mail címén jelenthetők be.
3.5./ Ha az Ügyfél vagy a Szolgáltató nem ért egyet valamilyen kellékszavatosságra, illetve jótállásra vonatkozó igénnyel kapcsolatban, Békéltető Testülethez lehet fordulni. A területileg illetékes Békéltető Testület elérhetősége, ügyfélfogadási rendje a következő:
Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u.13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Ügyfélfogadás ideje:Kedd, szerda és csütörtök:9:00-12:00 és 13:00-15:00 óráig
Ügyfélfogadás helye: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Hétfőn éspénteken: az ügyfélfogadás szünetel.
4./Egyéb feltételek
4.1./ A Webshop-ban való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Dairy-Dáv Kft-t nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba van az internetes hálózatban, ami megakadályozza a www.dairy.hu akadálytalan működését és a vásárlást.
4.2./ A Dairy-Dáv Kft. feljelentést tehet, vagy bírósági eljárást kezdeményezhet azon személy ellen, aki csalást követel vagy annak elkövetésével próbálkozik. A Daiy-Dáv Kft. nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely látogató rovására történt csalás miatt.
4.3./ Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a vásárlási feltételekben rögzített szabályokat, a Dairy-Dáv Kft. szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját.
4.4./ A termék szakszerű üzembehelyezése megfelelő óvatossággal, szakember segítségével végzendő!
VI./
Adatkezelés
1./ Adatkezelés célja, jogalapja
1.1./ Az adatkezelés célja az Ügyfél azonosítása az alábbiak maradéktalan teljesülése érdekében:
- a Szolgáltató és az Ügyfél közötti szerződésből adódó kötelezettségek teljesítése;
- az Ügyfél véleményének megkérdezése a termékekről és szolgáltatásokról;
- tájékoztatás az oldal használatával és lehetőségeivel kapcsolatban.
1.2./ A Szolgáltató az Ügyfél által megadott személyes adatokat elsődlegesen az Ügyfél és a Szolgáltató között létrejött szerződések teljesítése érdekében kezeli. Az adatkezelés tartama a létrejött szerződések teljesítése. Az Ügyfél által megadott személyes adatokat a Szolgáltatóközvetlen üzletszerzés, valamint az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célrakizárólag az Ügyfél előzetes tájékoztatását és engedélyadását követően használhatja. Jelen ÁSZF elfogadása egyúttal az Ügyfél által megadott személyes adatok kezelésére vonatkozó engedély megadásának, az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásnak is minősül. Ilyen esetben az adatkezelés időtartama az ilyen célú adatkezeléshez történő hozzájárulás visszavonásáig terjed, amelyet az Ügyfél írásban bármikor megtehet. A Szolgáltató jogosult valamennyi Ügyfél részére (a megadott személyes adatok felhasználásával) információkat küldeni a weboldal működésével, annak változásával kapcsolatban.
2./ Adatok rendelkezésre bocsátása, megtekintése, módosítása iránti kérelem személyes adatok vonatkozásában:
2.1./ A Szolgáltató tájékoztatjaa Webshop Ügyfeleit, hogy személyes adataikat adatkezelőként bizalmasan kezeli,és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, melyaz adatok biztonságát garantálja.
2.2./ Az Ügyfél személyes adatainak megadása minden esetben önkéntes, hozzájáruláson alapuló, a Szolgáltató a megadott személyes adatokat kizárólag a jelen adatvédelmi nyilatkozat és a hatályos adatvédelmi jogszabályok előírásainak megfelelően használhatja fel.
2.3./ Az Ügyfél a Szolgáltató weboldalát személyes adatainak felfedése nélkül is megtekintheti, vannak azonban olyan szolgáltatások (például: rendelés), amelyek igénybevételéhez elengedhetetlen bizonyos adatok regisztráció keretében történő megadása, kezelése. A kötelezően kitöltendő adatmezők minden esetben csillaggal jelöltek.
2.4./ Az Ügyfél a regisztrációsorán megadott és ennek alapján az üzemeltető által tárolt személyes adatait bármikor, korlátozás nélkül megtekintheti.
2.5./ A Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy az Ügyfél módosítsa a regisztráció során megadott személyes adatait azok megváltozása esetén. Mindezt megteheti a ddraktar@gmail.com e-mail címen.
3./ A személyes adatok törlése
3.1./ Az Ügyfél kérheti aSzolgáltatótól a regisztráció során megadott személyes adatainak törlését az ddraktar@gmail.com e-mail címen. A törlésre irányuló kérelmet a Szolgáltató – további akadály fennállása hiányában – teljesíti, és törli a személyes adatokat az aktív adatként nyilvántartott adatok közül. A Szolgáltató tájékoztatja Ügyfeleit, hogy valamennyi személyes adatot, melynek felvételére az Ügyfél hozzájárulásával került sor, a rávonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy az adatkezelő vagyharmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll, további külön hozzájárulás nélkül, valamint az Ügyfél hozzájárulásának visszavonását, törlésre irányuló kérelmét követően is kezelheti. A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy valamennyi – hozzájárulás alapján – tudomására jutott személyes adatot külön jogszabályi kötelezettsége teljesítése céljából archivált formábanöt évig megőrzi.
A Szolgáltató automatikusan, az Ügyfél külön értesítése nélkül törli az Ügyfél általa kezelt adatait abban azesetben, ha öt évig nem lépnek be a webáruház felületére. A Szolgáltató ezenfelül törlésre irányuló kérelem ellenére is megőrzi aktív formában azokat a személyes adatokat is, melyek a Webshop igénybe vételéhez kapcsolódó követelésbehajtásához szükségesek.
4./ Személyes adatok felhasználása,közzététele
4.1./ A Szolgáltató az Ügyfél személyes adatait minden esetben a jelen adatvédelmi nyilatkozatnak és hozzájárulásnak megfelelően használja fel, azokat harmadik félnek – jelen nyilatkozatban foglalt kivétellel – nem adja ki.
4.2./ A megrendelés elküldésével a személyes adatoknak a csomagszállító cég irányába történő esetleges továbbításához az Ügyfél kifejezetten hozzájárul. A Szolgáltató az Ügyfélről gyűjtött személyes adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata.
4.3./ Amennyiben a Szolgáltató tudomástszerez arról, hogy az Ügyfél harmadik személy személyes adatait adja meg, vagy az oldalon nyilvánosan hozzáférhető, illetve jogellenesen megszerzett személyes vagy egyéb adatokat harmadik személy jogait megsértő módon használ fel, vagy a jelen adatvédelmi nyilatkozatban lefektetett rendelkezéseket megszegi, illetveaz oldal használata során kárt okoz, úgy megteszi a szükséges jogi intézkedéseket, s mindent elkövet, hogy az eljáró hatóságokat segítse a jogsértő személy személyazonosságának megállapításában.
5./ Az összegyűjtött adatok kezelése,megőrzése
5.1./ A Szolgáltató minden szükséges technikai és szervezeti lépést, óvintézkedést megtesz azért, hogy személyesadatait és azok minőségét védje, többek között korlátozza munkatársai között a személyes adatokhoz történő hozzáférést, biztosítja a folyamatos rendelkezést az olyan fizikai, elektronikus és eljárási védelemmel, amely megfelel a személyes adatokra vonatkozó szabályoknak, továbbá adatbázisát jelszavas védelemmel látjael.
5.2./ A Szolgáltató minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos őrzésére, de nem vállal felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerüléséért műszaki hiba, természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén.
6./ Jogorvoslat
6.1./ A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsértés következett be, vagy annak közvetlen veszélye áll fenn.
6.2./ Az Ügyfél ezen felül jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat, –választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszékhez.
7./ A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések:
7.1./ A www.dairy.hu weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9%feletti. Az adattartalmat RAID technológiával több merevlemezen tároljuk aszervereken. Ha bármelyik merevlemez megsérül, a rendszer működőképes marad amegmaradt merevlemezekkel is. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról,így műszaki hiba vagy egyéb probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.
A digitális adattartalomhardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége: A www.dairy.hu-nmegjelenő adatokat MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
VII./
Fontos tudnivalók
1./ Amennyiben túlfizetés történik,vagy valamilyen okból kifolyólag a megrendelt áru nem szállítható, jóváírásra van lehetőség.
2./ Adatvédelem: a Szolgáltató birtokábajutott, az Ügyfél azonosításához szükséges adatokat a Szolgáltató bizalmasankezeli, kizárólag a rendelés teljesítéséhez használja fel, és semmilyen formában nem adja tovább a szállításért felelős személyeken kívül harmadik félnek.
3./ A Dairy-Dáv Kft. elektronikus kereskedelmi szolgáltatásai egyedi jelszóval vehetők igénybe. A jelszó azonosítjaa Megrendelőt, használata hitelesen bizonyítja, hogy a megrendelést a Megrendelő megtette. A megrendelést számítógépes rendszerünk rögzíti, arról azonnali visszaigazolást küld. A Megrendelő teljes felelősséget vállal a jelszó kezeléséért, azt harmadik fél részére nem ismerteti. A Dairy-Dáv Kft. nem vállal felelősséget azon károkért, amelyek a jelszó illetéktelen használatával keletkeztek akár a Megrendelőnél, akár harmadik személlyel szemben.
4./ A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve alapesetben magyar, ettől eltérő nyelv a nyelvválasztó ikon segítségével választható ki. A fentiek szerint megkötendő szerződés írásba nem foglalt szerződésnek minősül, azt a Dairy-Dáv Kft. iktatja, így az a későbbiekben is hozzáférhető lesz.
5./ A Szolgáltató nem vetette alá magát semmilyen, a szolgáltatási tevékenységére vonatkozó magatartási kódexnek, de tagja annak a szakmai kamarának, amely a mezőgazdasági termelők és szolgáltatók tevékenységét koordinálja és érdekeit képviseli – a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarának (NAK). Kamarai nyilvántartási száma:G400200323739
MELLÉKLET
DAIRY-DÁV KFT. ADATKEZELÉSI SZABÁLYZATA
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ AZ ÉRINTETT TERMÉSZETES SZEMÉLY JOGAIRÓL SZEMÉLYES ADATAI KEZELÉSE VONATKOZÁSÁBAN
TARTALOMJEGYZÉK
BEVEZETÉS
I. FEJEZET - AZ ADATKEZELŐ MEGNEVEZÉSE
II. FEJEZET - ADATFELDOLGOZÓK MEGNEVEZÉSE
1. Társaságunk IT szolgáltatója
2. Postai szolgáltatások, kézbesítés, csomagküldés
III. FEJEZET - AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA
4. Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján
5. Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés
6. Az érintett jogainak elősegítése
IV. FEJEZET - LÁTOGATÓI ADATKEZELÉS A TÁRSASÁG HONLAPJÁN - TÁJÉKOZTATÁS SÜTIK (COOKIE) ALKALMAZÁSÁRÓL
V. FEJEZET - TÁJÉKOZTATÁS AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAIRÓL
BEVEZETÉS
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (a továbbiakban: Rendelet) előírja, hogy az Adatkezelő megfelelő intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtsa, továbbá hogy az Adatkezelő elősegíti az érintett jogainak a gyakorlását.
Az érintett előzetes tájékoztatási kötelezettségét az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény is előírja.
Az alábbiakban olvasható tájékoztatással e jogszabályi kötelezettségünknek teszünk eleget.
A tájékoztatást közzé kell tenni a társaság honlapján, vagy az érintett személy részére kérésére meg kell küldeni.
I. FEJEZET
AZ ADATKEZELŐ MEGNEVEZÉSE
E tájékoztatás kiadója, egyben az Adatkezelő:
Cégnév: Dairy-Dáv Kft
Székhely: 4002 Debrecen, Kádár dűlő 28/B
Cégjegyzékszám:09-09-001393
Adószám: 10677618-2-09
Képviselő: Szabó Zsolt Csaba
Telefonszám: +36 52 310931
Fax: +36 52 346 917
E-mail cím: info@dairy-dav.hu
Honlap: www.dairy.hu
(a továbbiakban: Társaság)
II. FEJEZET
ADATFELDOLGOZÓK MEGNEVEZÉSE
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel; (Rendelet 4. cikk 8.)
Az adatfeldolgozó igénybevételéhez nem kell az érintett előzetes beleegyezése, de szükséges a tájékoztatása. Ennek megfelelően a következő tájékoztatást adjuk:
1. Társaságunk IT szolgáltatója
Társaságunk a honlapja fenntartásához és kezeléséhez adatfeldolgozót vesz igénybe, aki az IT szolgáltatásokat (tárhelyszolgáltatás) biztosítja, és ennek keretében – a vele fennálló szerződésünk tartamáig - kezeli a honlapon megadott személyes adatokat, az általa végzett művelet a személyes adatok tárolása a szerveren.
Ezen adatfeldolgozó megnevezése a következő:
cégnév: WEB-Server Kft.
székhely: 4025 Debrecen, Pásti u. 2. I/5.
levelezési cím: 4001 Debrecen, Pf. 526.
adószám: 13498454-2-09
cégjegyzékszám:09-09-011599
e-mail cím:WEB-SERVER.hu Adminisztrátor
dnsadmin@web-server.hu
tel: +36 52 541-346
fax: +36 52 998-452
technikai kapcsolattartó: WEB-SERVER.hu Hostmaster
2. Postai szolgáltatások, kézbesítés, csomagküldés
Ezen adatfeldolgozók Társaságunktól megkapják a megrendelt termék kézbesítéséhez szükséges személyes adatokat (érintett neve, címe, telefonszáma), és ennek felhasználásával kiszállítja a terméket.
Ezen szolgáltatók:
Magyar Posta Zrt.
Székhely:1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
telefonszám:
kapcsolattartó
DPD Hungária Kft.
Székhely:1158 Budapest, Késmárk u.14/B.
Cégjegyzékszám: 01-09-888141
Adószám: 13034283-2-42
telefonszám
kapcsolattartó
TNT Express Huhgary Kft.
Székhely: 1185 Budapest, II. Logisztikai Központ,BUD Nemz.Repülőtér 283. ép.
Cégjegyzékszám: 01-09-068137
Adószám: 10376166-2-44
telefonszám
kapcsolattartó
:
III. FEJEZET
AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA
1. Adatkezelés az érintett hozzájárulása alapján
(1) Amennyiben a Társaság hozzájáruláson alapuló adatkezelést kíván végezni, az érintett hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez az adatkezelési szabályzatban meghatározott adatkérő lap szerinti tartalommal és tájékoztatással kell kérni.
(2) Hozzájárulásnak minősül az is, ha az érintett a Társaság internetes honlapjának megtekintése során bejelöl egy erre vonatkozó négyzetet, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevétele során erre vonatkozó technikai beállításokat hajt végre, valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez egyértelműen jelzi. A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés ezért nem minősül hozzájárulásnak.
(3) A hozzájárulás az ugyanazon cél vagy célok érdekében végzett összes adatkezelési tevékenységre kiterjed. Ha az adatkezelés egyszerre több célt is szolgál, akkor a hozzájárulást az összes adatkezelési célra vonatkozóan meg kell adni.
(4) Ha az érintett hozzájárulását olyan írásbeli nyilatkozat keretében adja meg, amely más ügyekre is vonatkozik – pl, értékesítési, szolgáltatási szerződés megkötése - a hozzájárulás iránti kérelmet ezektől a más ügyektől egyértelműen megkülönböztethető módon kell előadni, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világos és egyszerű nyelvezettel. Az érintett hozzájárulását tartalmazó ilyen nyilatkozat bármely olyan része, amely sérti a Rendeletet, kötelező erővel nem bír.
(5) A Társaság nem kötheti szerződés megkötését, teljesítését olyan személyes adatok kezeléséhez való hozzájárulás megadásához, amelyek nem szükségesek a szerződés teljesítéséhez.
(6) A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak megadását.
(7) Ha a személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
2. Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés
(1) A jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés esetén a kezelhető adatok körére, az adatkezelés céljára, az adatok tárolásának időtartamára, a címzettekre az alapul szolgáló jogszabály rendelkezései irányadók.
(2) A jogi kötelezettség teljesítése jogcímén alapuló adatkezelés az érintett hozzájárulásától független, mivel az adatkezelést jogszabály határozza meg. Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt ezesetben közölni kell, hogy az adatkezelés kötelező, továbbá az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a rá vonatkozó jogi kötelezettség alapján kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is. Kötelező adatkezelés esetén a tájékoztatás megtörténhet az előbbi információkat tartalmazó jogszabályi rendelkezésekre való utalás nyilvánosságra hozatalával is.
3. Az érintett jogainak elősegítése
A Társaság valamennyi adatkezelése során köteles biztosítani az érintett jogainak gyakorlását.
IV. FEJEZET
TÁJÉKOZTATÁS AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAIRÓL
I. Az érintett jogai röviden összefoglalva:
1. Átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának elősegítése
2. Előzetes tájékozódáshoz való jog – ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik
3. Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg
4. Az érintett hozzáférési joga
5. A helyesbítéshez való jog
6. A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
7. Az adatkezelés korlátozásához való jog
8. A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
9. Az adathordozhatósághoz való jog
10. A tiltakozáshoz való jog
11. Korlátozások
12. Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
13. A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való jog)
14. A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
15. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
II. Az érintett jogai részletesen:
1. Átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett joggyakorlásának elősegítése
1.1. Az adatkezelőnek az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó valamennyi információt és minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva kell nyújtania, különösen a gyermekeknek címzett bármely információ esetében. Az információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat is – kell megadni. Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolták az érintett személyazonosságát.
1.2. Az adatkezelőnek elő kell segíteni az érintett jogainak a gyakorlását.
1.3. Az adatkezelő az információkat és az érintett jogairól szóló tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítja, azonban a Rendeletben írt esetekben díj számítható fel.
A részletes szabályok a Rendelet 12 cikke alatt találhatók.
2. Előzetes tájékozódáshoz való jog – ha a személyes adatokat az érintettől gyűjtik
2.1. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő tényekről és információkról az adatkezelés megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjon. Ennek keretében az érintettet tájékoztatni kell:
a) az adatkezelő és képviselője kilétéről és elérhetőségeiről,
b) az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségeiről (ha van ilyen),
c) a személyes adatok tervezett kezelésének céljáról, valamint az adatkezelés jogalapjáról,
d) jogos érdek érvényesítésén alapuló adatkezelés esetén, az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekeiről,
e) a személyes adatok címzettjeiről – akikkel a személyes adatot közlik - , illetve a címzettek kategóriáiról, ha van ilyen;
e) adott esetben annak tényéről, hogy az adatkezelő harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat.
2.2. A tisztességes és átlátható adatkezelés biztosítsa érdekében az adatkezelőnek az érintettet a következő kiegészítő információkról kell tájékoztatnia:
a) a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjairól;
b) az érintett azon jogáról, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az érintett adathordozhatósághoz való jogáról;
c) az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;
d) a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;
e) arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint hogy az érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen lehetséges következményekkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;
f) az automatizált döntéshozatal tényéről, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikáról, és arra vonatkozóan érthető információkról, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír.
2.3. Ha az adatkezelő a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az érintettet erről az eltérő célról és minden releváns kiegészítő információról.
Az előzetes tájékozódáshoz való jog részletes szabályait a Rendelet 13. cikke tartalmazza.
3. Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg
3.1. Ha az adatkezelő a személyes adatokat nem az érintettől szerezte meg, az érintettet az adatkezelőnek a személyes adatok megszerzésétől számított legkésőbb egy hónapon belül; ha a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára használják, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmával; vagy ha várhatóan más címzettel is közlik az adatokat, legkésőbb a személyes adatok első alkalommal való közlésekor tájékoztatnia kell az előbbi 2. pontban írt tényekről és információkról, továbbá az érintett személyes adatok kategóriáiról, valamint a személyes adatok forrásáról és adott esetben arról, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e.
3.2. A további szabályokra az előbbi 2. pontban (Előzetes tájékozódáshoz való jog) írtak irányadók.
E tájékoztatás részletes szabályait a Rendelet 14. cikke tartalmazza.
4. Az érintett hozzáférési joga
4.1. Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az előbbi 2-3. pontban írt kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon. (Rendelet 15. cikk).
4.2. Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozóan a Rendelet 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról.
4.3. Az adatkezelőnek az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére kell bocsátania. Az érintett által kért további másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.
Az érintett hozzáférési jogára vonatkozó részletes szabályokat a Rendelt 15. cikke tartalmazza.
5. A helyesbítéshez való jog
5.1. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
5.2. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését is.
Ezen szabályokat a Rendelet 16. cikke tartalmazza.
6. A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
6.1. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje ha
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
b) az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) az érintett tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre,
d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
f) a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermeknek kínált, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
6.2. A törléshez való jog nem érvényesíthető, ha az adatkezelés szükséges
a) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
b) az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
c) a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
d) a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez való jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
e) jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
A törléshez való jogra vonatkozó részletes szabályokat a Rendelet 17. cikke tartalmazza.
7. Az adatkezelés korlátozásához való jog
7.1. Az adatkezelés korlátozása esetén az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
7.2. Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést ha ha az alábbiak valamelyike teljesül:
a) az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
b) az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
c) az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
d) az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
7.3. Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az érintettet előzetesen tájékoztatni kell.
A vonatkozó szabályokat a Rendelet 18. cikke tartalmazza.
8. A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
E szabályok a Rendelet 19. cikke alatt találhatók.
9. Az adathordozhatósághoz való jog
9.1. A Rendeletben írt feltételekkel az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha
a) az adatkezelés hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul; és
b) az adatkezelés automatizált módon történik.
9.2. Az érintett kérheti a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását is.
9.3. Az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása nem sértheti a Rendelet 17. cikkét (A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”). Az adtahordozhatósághoz való jog nem alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges. E jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
A részletes szabályokat a Rendelet 20. cikke tartalmazza.
10. A tiltakozáshoz való jog
10.1. Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak közérdeken, közfeladat végrehajtásán (6. cikk (1) e)) , vagy jogos érdeken (6. cikk f)) alapuló kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
10.2. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
10.3. Ezen jogokra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során kifejezetten fel kell hívni annak figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást egyértelműen és minden más információtól elkülönítve kell megjeleníteni.
10.4. Az érintett a tiltakozáshoz való jogot műszaki előírásokon alapuló automatizált eszközökkel is gyakorolhatja.
10.5. Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.
A vonatkozó szabályokat a Rendelet cikke tartalmazza.
11. Korlátozások
Az adatkezelőre vagy adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog jogalkotási intézkedésekkel korlátozhatja jogok és kötelezettségek (Rendelet 12-22. cikk, 34. cikk, 5. cikk) hatályát ha a korlátozás tiszteletben tartja az alapvető jogok és szabadságok lényeges tartalmát.
E korlátozás feltételeit a Rendelet 23. cikke tartalmazza.
12. Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
12.1. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi incidensről. E tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább a következőket:
a) az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
c) ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
d) ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
12.2. Az érintettet nem kell az tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
a) az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
b) az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
c) a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
A további szabályokat a Rendelet 34. cikke tartalmazza.
13. A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog (hatósági jogorvoslathoz való jog)
Az érintett jogosult arra, hogy panaszt tegyen egy felügyeleti hatóságnál – különösen a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállamban –, ha az érintett megítélése szerint a rá vonatkozó személyes adatok kezelése megsérti a Rendeletet. Az a felügyeleti hatóság, amelyhez a panaszt benyújtották, köteles tájékoztatni az ügyfelet a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről és annak eredményéről, ideértve azt is, hogy a az ügyfél jogosult bírósági jogorvoslattal élni.
E szabályokat a Rendelet 77. cikke tartalmazza.
14. A felügyeleti hatósággal szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
14.1. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme nélkül, minden természetes és jogi személy jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben.
14.2. Az egyéb közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok sérelme nélkül, minden érintett jogosult a hatékony bírósági jogorvoslatra, ha az illetékes felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.
14.3. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
14.4. Ha a felügyeleti hatóság olyan döntése ellen indítanak eljárást, amellyel kapcsolatban az egységességi mechanizmus keretében a Testület előzőleg véleményt bocsátott ki vagy döntést hozott, a felügyeleti hatóság köteles ezt a véleményt vagy döntést a bíróságnak megküldeni.
E szabályokat a Rendelet 78. cikke tartalmazza.
15. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
15.1. A rendelkezésre álló közigazgatási vagy nem bírósági útra tartozó jogorvoslatok – köztük a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog – sérelme nélkül, minden érintett hatékony bírósági jogorvoslatra jogosult, ha megítélése szerint a személyes adatainak e rendeletnek nem megfelelő kezelése következtében megsértették az e rendelet szerinti jogait.
15.2. Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni eljárást az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó tevékenységi helye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani. Az ilyen eljárás megindítható az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti tagállam bírósága előtt is, kivéve, ha az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó valamely tagállamnak a közhatalmi jogkörében eljáró közhatalmi szerve.
E szabályokat a Rendelet 79. cikke tartalmazza.
Kelt, ___________________, 2018. május 25.
_________________________